Geboortedatum
Amateurs/Masters 40+
Aantal jaren MTB
Leukste MTB ervaring
Elke jaar weer progressie maken
Sportverleden
Voetbal, Judo, Tennis, Fitness
Overige sporten
Fitness,Skiƫn, Zaalvoetbal
Trainer
Sterkte
Start, sprint, snelle XCM, kracht
Zwakte
Steile klims, modder, constant vermogen rondom omslagpunt
Doelstelling 2016
meerdere podiums 40+ midden afstand marathon. Top 10 KNWU XC competitie, podium Veluwse Winter Competitie, Podium Open NK marathon
Beste prestatie
Moet nog komen...
Slechtste sportmoment
diverse botbreuken
Advies aan beginners
2/3 wegtraining, 1/3 MTB, intervallen/blokken training en vergeet je core niet

MTB Cyclo Amerongen 50km

Na 2 weken ellende met mijn Cube frame, welke voor de 2 de keer in 7 maanden de geest heeft gegeven, was het me wederom door de fantastische niet-service van Cube niet gelukt een een vervangende fiets te krijgen voor de 55 km lange MTB-Cyclo van Amerongen. Na een week noodgedwongen squats, legpresses en billen,..jaja biloefeningen vond ik ik eindelijk een sponsor in de persoon van Mark van Wegen. Ik kon gedurende de levertijd van mijn frame ( jajaja wordt geleverd in week 42,..als alles meezit) gebruik maken van zijn good old Santos strandracer. Na het monteren van de pedalen en Furious Fredjes de fiets nog even gewogen, en wonder boven wonder viel het gewicht enorm mee, slechts 10,4 KG schoon aan de haak.

Na een drietal trainingen, werd al snel duidelijk dat er voldoende potentie in de fiets zat om nog enigzins goed te scoren. De wedstrijd starte al vrij vroeg dus 7uur opgestaan en tot mijn grote genoegen dit keer eens GEEN regen bij het openslaan van de gordijen. Na een stevig ontbijt stond broeder Rutger om 8.45u voor de deur en gingen we op weg naar Amerongen. De benen voelde goed en ik was voorbereid op een pittige wedstrijd, want de Santos ging in ieder geval voor meer pijn zorgen dan mijn 8,5 kg wegende Cube. Het opstellen bij de start ging vandaag niet op startnummer, dus wie het eerst komt staat vooraan, inrijden daarom maar overgeslagen en zodoende namen we plaats op de 5de rij voor 3 ronden van 17 km.

De 100 km wedstrijd werd om 10.00u weggeschoten en 10 min later was het onze beurt. Na een goede start, gelijk pittig bergop zaten de Scheppies gebroederlijk bij elkaar in het wiel en waren we naar voren gereden en bevonden wij ons ongeveer op positie 15. Tot onze grote verbazing reden we al in de eerste achterop de langzame rijders van de 100 km wedstrijd. Het grote snelheids verschil, de smalle paden en de grote hoeveelheid langzamere rijders zorgde in de eerste 1,5 ronden voor een onoverzichtelijke wedstrijd, waar we geen idee meer hadden wat onze positie was. Na 1,5 ronde ronden hadden we afscheid genomen van een grote groep van 10 rijders en waren we nog met slechts 3 rijders waaronder broeder Rutger. over in het groepje. Duidelijk was dat de lange, soms stijle klimmetjes bij alle 3 wel een beetje zn tol begon te eisen, maar gelukkig waren er in deze mooie afwisselende ronde ook voldoende stukken en lange snelle afdalingen om even energie bij te tanken. Aan het einde van de 2de ronde kwamen we door als 9 & 10, en was het tijd op op het vlakke stuk een aantal keer goed gas te geven tot uiteindelijk de benen het begaven bij onze bumperklever, die in 2 ronden tijd eigenlijk geen kopwerk had gedaan. Nu was het in de laatste 15km alleen nog een broederstrijd. Ik gaf mijn Santos nog 1 keer de sporen , waarna broeder Rutger een gaatje moest laten vallen, wat bij de finish uiteindelijk 20 seconden bleken te zijn.

Na de finish werden we gelijk verrast met een leuke goodie plastic zak, met een ehbo kitje, lekkere stroopwafels, ketelappe koek en een Extran. Wat top was deze wedstijd, was  racetimer. Gelijk dus met de smartphone het internet op om de uitslag te bekijken. We dachten zelf aan een positie tussen de 15 en de 25, maar dit bleek dus uiteindelijk de 8ste en de 9de te zijn. Een onverwacht goed resultaat, waar ik vooraf absoluut geen rekening mee had gehouden gezien het materiaal. komende week nog even aan de slag om een vervangende fiets te regelen waarmee ik vol goede moed aan de start kan staan komend weekend in Malmedy,...een sloper van een wedstrijd wat ik begrepen heb. Voor mij persoonlijk is dit de belangrijkste wedstrijd van het seizoen tot dit moment en wil ik na de winst voor de RWP Cup in de eerste Marathon in Sorpetal gaan voor de 2de 500 punten . Dit jaar moet het gebeuren voordat tempobeul Nard Clabbers de master 2 gaat domineren :)

Tenslotte een compliment voor de organisatie. Er lag een super leuke afwisselende ronde, parkeren top, leuke goodies en een top tijdregistratie,..en voor een mooie prijs :)